PROJEKTY EDUKACYJNE
W dniu 30 kwietnia uczniowie klasy II gimnazjum prezentowali projekty edukacyjne z biologii, chemii, historii i fizyki.
Projekt z biologii pt. „ Co nam
daje las?” pod opieką p. Marzanny Borkowskiej
realizowali uczniowie: Damian Kowalik, Dawid Małolepszy, Paweł
Piwowarczyk, Mateusz Pruban i Adrian Włodarczyk . Chłopcy przygotowali prezentację
na temat korzyści wynikających z użytkowania lasów. Zwrócili uwagę nie tylko na
drewno, którego dostarczają lasy, ale także na rośliny zielne, grzyby i owoce.
Z kolei uczniowie: Weronika
Błachowicz, Adrian Musik, Aleksandra Politańska. Paweł Rak i Bartosz wieczorek
realizowali projekt z chemii zatytułowany
„ Dwutlenek węgla- zwykły, niezwykły
gaz”. Grupa pracowała pod opieką p. Anny Kowalik. Uczniowie przygotowali
prezentację multimedialną na temat właściwości fizycznych i chemicznych oraz
zastosowania dwutlenku węgla. Przeprowadzili również trzy doświadczenia, w
których wykorzystując min. sodę oczyszczoną, olej i ocet pokazali, jak wytwarza
się dwutlenek węgla, jak działa gaśnica pianowa. Na koniec w plastikowej
butelce wytworzyli dwutlenek węgla, który pod ciśnieniem wypchnął korek, jakim
była zatkana butelka.
Kolejna grupa w składzie: Adrian Franc, Paweł Karczewski,
Patrycja Kuc, Dominik Pałuszka, Patrycja Plewińska, pod opieką p. Agaty Krok pracowała
nad projektem edukacyjnym z historii zatytułowanym: „ Poznajemy przeszłość
naszej miejscowości". Uczniowie zaprezentowali wiele ciekawych informacji
dotyczących m.in. pochodzenia nazwy naszej miejscowości - Rzerzęczyce; krótkiej
historii powstania: szkoły, kościoła, parku oraz przystanku kolejowego. W ich wystąpieniu
znalazły się również ciekawostki dotyczące istniejącego w naszej miejscowości
od lat Koła Gospodyń Wiejskich
"Grusza". Grupa zaprezentowała także ludowy strój kobiecy z naszej
miejscowości.
Projekt edukacyjny z
fizyki zatytułowany ,, Oko na świat” przygotowała grupa w składzie: Julita
Chelińska, Weronika Grzesik, Kamil Kuliński oraz Kamil Pyrkosz .Opiekunem
projektu była p. Małgorzata Woszczyna. Uczniowie wyjaśnili, czym jest światło oraz jak działa narząd
wzroku u człowieka. Przybliżyli jego
rozwój, jak powstaje obraz w oku . Omówili
wady wzroku i pokazali, jak chronić wzrok dowiedzieliśmy się także, w jaki sposób widzą zwierzęta , na czym polega
fenomen telewizji trójwymiarowej , iluzje,
złudzenia optyczne , zjawiska optyczne w przyrodzie. Grupa wykonała
także przyrządy optyczne : kalejdoskopy
, peryskopy , okulary trójwymiarowe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz