"Mogę zapomnieć, o czym usłyszałem, albo zachować w pamięci to, co zobaczyłem. To, co zrobiłem, mogę zrozumieć." Stare chińskie przysłowie
Od września
2013 roku rozpoczęło działalność w naszej szkole Koło Chemiczne
"Chemiczni badacze" prowadzone przez mgr Annę Kowalik.
PROGRAM REALIZOWANY NA ZAJĘCIACH KOŁA WYKRACZA POZA
TREŚCI PODSTAWY PROGRAMOWEJ Z CHEMII W GIMNAZJUM
Celem głównym koła
chemicznego jest stworzenie uczniom wszechstronnych warunków
indywidualnego rozwoju twórczego myślenia, zainteresowań i uzdolnień.
Do najważniejszych celów edukacyjnych należą:
-
rozbudzanie i
rozwijanie pasji badawczej
-
kształcenie
umiejętności bezpiecznego posługiwania się odczynnikami i sprzętem
laboratoryjnym podczas samodzielnego wykonywania doświadczeń chemicznych
-
nabywanie
umiejętności samodzielnego projektowania doświadczeń jako sposobu sprawdzania
hipotez naukowych
-
rozwijanie
umiejętności samodzielnej pracy z podręcznikami i książkami popularnonaukowymi
-
rozwijanie
talentów
-
mobilizowanie do
samodzielnej i grupowej pracy
-
rozwijanie nawyku
systematycznego uzupełniania wiedzy
-
integrowanie
treści programu chemii z treściami innych nauk matematyczno-przyrodniczych
-
wyjaśnianie
zjawisk, obserwowanych w życiu codziennym, w oparciu o zdobywaną wiedzę
-
ilościowa
interpretacja zjawisk chemicznych
Zdjęcia z doświadczeń chemicznych, wykonywanych przez naszych uczniów w
pracowni fizyczno-chemicznej.
zdjęcie 0003 |
zdjęcie 001 |
zdjęcie 003 |
zdjęcie 004 |
0009 |
0010 |
0012 |
0029 |
33 |
0056 |
98 |
99 |
Zdjęcia: 0029, 0056, 0012 "Pasta dla słonia". Wykrywanie tlenu.
Zdjęcia : 98, 99 - "Chemiczne jajo" . Reakcja sody oczyszczonej z octem.
Zdjęcia: 0009 i 0010 "Zabawa z dwutlenkiem węgla". Otrzymywanie i badanie właściwości tlenku węgla(IV).
Zdjęcia: 001 i 008 "Analiza płomieniowa". Obserwacja barwienia płomienia przez pierwiastki I grupy układu okresowego.
Zdjęcie 33 "Chemiczne iskry". Spalanie dermatolu.
Zdjęcia: 0026 i 0003 "Sekretne pismo". Wykrywanie zaszyfrowanych napisów za pomocą roztworu zasady sodowej i fenoloftaleiny oraz za pomocą roztworu azotanu(V) potasu.
Zdjęcie 003 "Czarny tusz w pisaku". Wykazanie, że czarny tusz w pisaku jest mieszaniną kilku barwników.
Zdjęcie 004 "Wykrywanie składu powietrza".
Zdjęcia : 98, 99 - "Chemiczne jajo" . Reakcja sody oczyszczonej z octem.
Zdjęcia: 0009 i 0010 "Zabawa z dwutlenkiem węgla". Otrzymywanie i badanie właściwości tlenku węgla(IV).
Zdjęcia: 001 i 008 "Analiza płomieniowa". Obserwacja barwienia płomienia przez pierwiastki I grupy układu okresowego.
Zdjęcie 33 "Chemiczne iskry". Spalanie dermatolu.
Zdjęcia: 0026 i 0003 "Sekretne pismo". Wykrywanie zaszyfrowanych napisów za pomocą roztworu zasady sodowej i fenoloftaleiny oraz za pomocą roztworu azotanu(V) potasu.
Zdjęcie 003 "Czarny tusz w pisaku". Wykazanie, że czarny tusz w pisaku jest mieszaniną kilku barwników.
Zdjęcie 004 "Wykrywanie składu powietrza".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz